Paleo Griekse gehaktballen

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Gehaktballen: Hollandser kan haast niet. Toch is juist gehakt een voedingsmiddel waar je op heel veel verschillende manieren mee om kan gaan. Gehakt kan je op veel manieren kruiden, mengen en klaarmaken. Hier een recept voor Griekse gehaktballen met een aantal minder gebruikelijke ingrediënten, maar juist daarom met een des te verrassender smaak. Paleo, vanzelfsprekend. Voor 4 personen.

Ingrediënten Griekse gehaktballen:

  • Anderhalf pond gehakt: rundergehakt, maar lamsgehakt kan ook
  • Een geklopt ei
  • Twee teentjes knoflook, fijngehakt
  • ¼ Kopje gehakte peterselie
  • 2 Eetlepels tomatenpuree
  • 1 Eetlepel gedroogde oregano
  • 1 Theelepeltje gedroogde munt
  • Zeezout (naar eigen smaak toe te voegen)
  • Vers gemalen peper naar smaak

Bereiding Griekse gehaktballen:

Neem een grote schaal en leg het gehakt er in. Voeg het ei, de peterselie, knoflook, tomatenpuree, de munt en de oregano toe. Voeg peper en zout toe naar smaak.

Meng met de blote handen alle ingrediënten totdat er een mooie mix ontstaan is. Draai van de mix ballen van gelijke grootte. Naar keuze vervolgens bakken in een juspan, of op bakpapier in een voorverhitte oven, op 175 graden, ongeveer 25 minuten. (beetje afhankelijk van de grootte van de gehaktballen). Geniet er van!