Groente en fruit smoothie

Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Makkelijk, een smoothie. Minder gemakkelijk is om te kiezen welke ingrediënten bij elkaar passen, of niet dan? Geen probleem: hier een gezonde, want groene groente en fruit smoothie, vol met vitamines en mineralen waar je lijf om zit te springen. Probleemloos aan te vullen met proteïne, naar wens. Probeer het zelf!

Ingrediënten groente en fruit smoothie:

  • 1 gepelde banaan, in stukjes
  • Een halve mango, in stukjes gesneden
  • Twee perziken. Het geeft niet of de perziken nog niet helemaal rijp zijn. Schillen en de pit verwijderen.
  • 1 á 2 groene appels, Granny Smith is een prima keuze. Gewassen, klokhuis en eventueel steeltje verwijderen. De schil levert extra vezels.
  • Enkele bladeren boerenkool, gewassen
  • Naar keuze, voor extra eiwitten, om de dag langdurig verzadigd te starten: probeer bijvoorbeeld Sunwarrior.  Voeg een eetlepel toe aan je mix.

Bereiding groente en fruit smoothie:

Doe alle ingrediënten in je blender of foodprocessor en mix totdat er een mooie egale groene massa ontstaan is. Een á 2 minuten zou voldoende moeten zijn. Mocht de massa iets te dik geworden zijn, dan kan je altijd iets water toevoegen.

Deze smoothie heeft ongeveer 250 calorieën en zit vol met vitamine A en C. Geniet er van!