Medicijn allergie

Normaal gesproken kunnen medicijnen klachten veroorzaken maar die horen dan bij de bijwerkingen. Maar bij medicijnallergie houd dit in dat het immuunsysteem een abnormale reactie geeft op een bepaald medicijn.

Deze reactie kan zich alleen voordoen als het medicijn al eerder is gebruikt en kan bij elk medicijn optreden.

De klachten kunnen zijn; benauwdheid en een piepende ademhaling, zwelling op het lichaam met name op het gezicht en de keel, flauwvallen, ernstige duizeligheid met hartkloppingen, misselijkheid, diarree, jeukende uitslag met rode en soms witte uitslag.

Op het moment dat deze klachten verschijnen en er vermoed wordt dat de zonder recept verkregen medicijn de oorzaak is neem dan contact op met de huisarst voor de volgende dosis genomen wordt. Zo kan er met de arts gekeken worden naar een oplossing.



    Door: Beheerder
    Op dit moment is er over deze artikel geen reactie. Waar wacht u dan nog op? Wees de eerste om een reactie te schrijven!

Naam:


E-mail:


Bericht:



Email deze pagina
Favoriete pagina
Print deze pagina

Fitplein Disclaimer -