Zoek:

B-vitamines verminderen migraine-aanvallen

 

Verschenen in mei 2009

Mensen die aan migraine lijden zouden supplementen met vitamine B6 en B12 moeten gaan nemen, zo valt uit nieuw onderzoek op te maken. Deze vitaminen kunnen de frequentie en ernst van de migraine-aanvallen verminderen.

Onderzoekers van het Genomics Research Centre aan de Griffith Universiteit in Brisbane hebben deze vitaminen getest op 52 mensen met migraine. Zij kregen een halfjaar lang ofwel een dagelijkse dosis B-vitaminen bestaande uit 2 mg foliumzuur, 25 mg vitamine B6 en 400 mcg vitamine B12, ofwel een placebo. Diegenen die de supplementen namen, meldden aan het eind van het onderzoek dat de zware aanvallen gemiddeld half zo ernstig waren vergeleken met de placebogroep en tevens zeiden ze dat het aantal aanvallen was afgenomen.

Dit onderzoek was een vervolg op een onderzoek uit 2004 waarbij bleek dat een hoge dosis vitamine B2 ofwel riboflavine, migraine-aanvallen kon voorkomen.

BRON: Nutra Ingredients, www.nutraingredients.com

Dit artikel is met toestemming overgenomen uit Medisch Dossier en wordt in Nederland uitgegeven sinds januari 1999. Medisch Dossier is de Nederlandse uitgave van het blad What Doctors Don’t Tell You van journaliste Lynne Mc Taggart (schrijfster van onder meer de bestsellers ‘Het Veld’ en ‘Het Intentie Experiment’). Alle informatie in Medisch Dossier is gebaseerd op toonaangevende medische vaktijdschriften en gebaseerd op gevestigd, wetenschappelijk onderzoek en biedt bijna elke maand onafhankelijke medische informatie.



.


Disclaimer: De getoonde beelden en/of meningen in teksten en video´s op deze pagina zijn niet per se de mening van fitplein. De redactie van fitplein streeft naar een onbevooroordeeld debat over de gezondheidsaspecten van voeding en leefstijl. De hier gepubliceerde informatie is getoetst op toelaatbaarheid voor dit debat in die zin dat ze niet onwettig zijn of enkel en alleen gericht op het kwetsen en/of beschadigen van andere partijen in dit debat.

Vind u dit artikel interessant?