Zoek:
Vitamine D: helft van de kinderen komt tekort
Verschenenin november 2008
De kinderen van tegenwoordig krijgen niet genoeg vitamine D binnen. Daardoor heeft de helft van alle baby’s en peuters een te laag gehalte aan vitamine D en ook al, op zo'n jonge leeftijd, minder goede botten.
Vette vis en vitamine D is erg belangrijk voor een kind. Kinderen spelen haast niet meer buiten en doen alleen nog maar spelletjes binnen.
12 procent van de 400 baby’s had een tekort aan vitamine D. en haast 40 procent daarvan had een te laag gehalte. Wat ontwikkelingen van gezonde botten tegengaat.
Één derde van de onderzoeken onder kinderen had zelfs al aandoeningen aan de botten.
In Nederland geldt voor kinderen tot vier jaar een officieel (overheids)advies om extra vitamine D te slikken.
Door: Beheerder
Bericht: Op dit moment is er over deze artikel geen reactie. Waar wacht u dan nog op? Wees de eerste om een reactie te schrijven!
Discussieer mee, stel je vragen hier op het forum!
Dit artikel is met toestemming overgenomen uit Medisch Dossier en wordt in Nederland uitgegeven sinds januari 1999. Medisch Dossier is de Nederlandse uitgave van het blad What Doctors Don’t Tell You van medisch journaliste Lynne Mc Taggart (schrijfster van onder meer de bestsellers ‘Het Veld’ en ‘Het Intentie Experiment’).
Alle informatie in Medisch Dossier is gebaseerd op toonaangevende medische vaktijdschriften en gebaseerd op gevestigd, wetenschappelijk onderzoek en biedt bijna elke maand onafhankelijke medische informatie.
