Rode bietenschap en hoge bloeddruk

Door het eten van rode bieten kan een bloeddruk na één dag al dalen in bloeddruk. Dit blijkt uit een onderzoek. Nitraat wat in de sap van de rode bier zit is erg gezond en zorgt dus voor bloeddruk verlagend.

Hoe komt dit tot stand?

Dit komt doordat het aantal hoeveelheden stikstofmonoxide in het bloed worden verlaagd. Het Nitraat zorgt dus op natuurlijke basis dat het lichaam reageert en de bloeddruk laat dalen.

Een aantal onderzoeken uit Engeland beweren dat een hoeveelheid van 250 milliliter bietensap per dag voldoende inname is om een verhoogde bloeddruk te verlagen.   

BRON: Hypertension, 2010; doi: 10.1161/HYPERTENSIONAHA.110.153536

 


Waardering: 2.7/5 (7 stemmen geplaatst)

    Door: Beheerder
    Bericht: Op dit moment is er op artikel geen reactie. Als u wilt reageren op dit artikel kunt u dat via onderstaande knop eenvoudig doen:

Naam:


E-mail:


Bericht:





Discussieer mee, stel je vragen hier op het forum!


Dit artikel is met toestemming overgenomen uit Medisch Dossier en wordt in Nederland uitgegeven sinds januari 1999. Medisch Dossier is de Nederlandse uitgave van het blad What Doctors Don’t Tell You van medisch journaliste Lynne Mc Taggart (schrijfster van onder meer de bestsellers ‘Het Veld’ en ‘Het Intentie Experiment’).

Alle informatie in Medisch Dossier is gebaseerd op toonaangevende medische vaktijdschriften en gebaseerd op gevestigd, wetenschappelijk onderzoek en biedt bijna elke maand onafhankelijke medische informatie.




Disclaimer: De getoonde beelden en/of meningen in teksten en video´s op deze pagina zijn niet per se de mening van fitplein. De redactie van fitplein streeft naar een onbevooroordeeld debat over de gezondheidsaspecten van voeding en leefstijl. De hier gepubliceerde informatie is getoetst op toelaatbaarheid voor dit debat in die zin dat ze niet onwettig zijn of enkel en alleen gericht op het kwetsen en/of beschadigen van andere partijen in dit debat.

Vind u dit artikel interessant?