Omega-3 olie bij chronische depressie?
Omega-3-olie tegen chronische depressies
Omega-3 bevat een hoop aan visolie. Ze worden ook wel visoliesupplementen genoemd. Deze oliën kunnen chronische depressies, die haast een handicap worden uitstekend voorkomen. Dit blijkt ook uit recente onderzoeken. Het effect is erg krachtig op antidepressivum.
Uit een onderzoek onder 432 patiënten met ernstige depressies hebben daadwerkelijk meer kracht en hulp bij het middel. En deze patiënten reageerde minder op antidepressiva.
De patiënten kregen gedurende 8 weken lang een dosis wat overeen komt met 1050 milligram EPA en 150 milligram DHA.
Dit onderzoek hebben onderzoekers van het ziekenhuis van de universiteit Montreal uitgevoerd.
Deze onderzoekers bevestigen eerdere bevindingen waaruit bleek dat mensen met een tekort aan meervoudig onverzadigde vetzuren, zoals deze in visolie, meer risico lopen op een depressie.
BRON: J Clin Psychiatry, 2010; doi: 10.4088/JCP.10m05966blu
Door: Beheerder
Bericht: Op dit moment is er op artikel geen reactie. Als u wilt reageren op dit artikel kunt u dat via onderstaande knop eenvoudig doen:
Discussieer mee, stel je vragen hier op het forum!
Dit artikel is met toestemming overgenomen uit Medisch Dossier en wordt in Nederland uitgegeven sinds januari 1999. Medisch Dossier is de Nederlandse uitgave van het blad What Doctors Don’t Tell You van medisch journaliste Lynne Mc Taggart (schrijfster van onder meer de bestsellers ‘Het Veld’ en ‘Het Intentie Experiment’).
Alle informatie in Medisch Dossier is gebaseerd op toonaangevende medische vaktijdschriften en gebaseerd op gevestigd, wetenschappelijk onderzoek en biedt bijna elke maand onafhankelijke medische informatie.
