Zoek:

Het gezondste tussendoortje

Verschenen in Maart 2009

Een van de gezondste tussendoortjes die u maar kunt nemen, waarvan tevens bewezen is dat hij het risico van een hartziekte verlaagt, is de amandel. Zelfs wanneer u slechts 100 g/dag consumeert, kan dit het slechte cholesterol LDL enorm doen dalen evenals de insulineproductie van het lichaam. Zelfs de darmen worden wellicht gezonder van amandelen als tussendoortje.

Deze positieve effecten zijn al na vier maanden dagelijks gebruik te meten, zo blijkt uit recent onderzoek. Hoewel al enige tijd bekend is welke gezonde effecten amandelen hebben, laat dit nieuwe onderzoek heel goed zien hoe goed amandelen nu precies voor ons zijn.

Bron: Townsend Lett, 2008; 305: 24

 


Waardering: 4.2/5 (5 stemmen geplaatst)

    Door: Beheerder
    Bericht: Op dit moment is er over deze artikel geen reactie. Waar wacht u dan nog op? Wees de eerste om een reactie te schrijven!

Naam:


E-mail:


Bericht:





Discussieer mee, stel je vragen hier op het forum!

Dit artikel is met toestemming overgenomen uit Medisch Dossier en wordt in Nederland uitgegeven sinds januari 1999. Medisch Dossier is de Nederlandse uitgave van het blad What Doctors Don’t Tell You van medisch journaliste Lynne Mc Taggart (schrijfster van onder meer de bestsellers ‘Het Veld’ en ‘Het Intentie Experiment’).

Alle informatie in Medisch Dossier is gebaseerd op toonaangevende medische vaktijdschriften en gebaseerd op gevestigd, wetenschappelijk onderzoek en biedt bijna elke maand onafhankelijke medische informatie.




Disclaimer: De getoonde beelden en/of meningen in teksten en video´s op deze pagina zijn niet per se de mening van fitplein. De redactie van fitplein streeft naar een onbevooroordeeld debat over de gezondheidsaspecten van voeding en leefstijl. De hier gepubliceerde informatie is getoetst op toelaatbaarheid voor dit debat in die zin dat ze niet onwettig zijn of enkel en alleen gericht op het kwetsen en/of beschadigen van andere partijen in dit debat.

Vind u dit artikel interessant?